יום שבת, 12 בדצמבר 2009

ראיון עם עצמי

בעקבות הרעיון שהעלתה תמר שהיא tamar the super girl מהפורום של עיצוב אלבומים. היא הרימה כפפה והציעה שכל אחת תעשה ראיון על עצמה...ואני כל כך רציתי שמישהו יראיין אותי...זה דווקא מגנייייב.

אז הנה, אני עושה ראיון עם עצמי לפי השאלות שהעלתה תמר .
תודה תמרי!

מי אני?
למי שלא מכיר, קוראים לי חיה. אני בת 37 (כבר) עדיין רווקה (בתקווה שלא לעוד הרבה זמן...חחח)
אני גרה בכרמיאל , גדלתי פה , חזרתי לעיר לפני כמעט שנתיים, אחרי שגרתי בראשון לציון במשך 8 שנים.
כמעט מייד אחרי שעברתי לראשל"צ הכרתי אנשים מדהימים עם לב גדול, שפתחו לי דלתות לעסוק באומנות.

התחלתי מדוכן במדרחוב, ואחרי פחות משנה הכרתי אישה מדהימה בשם זיוה אור שהאמינה בי ובכישרון שלי ולמרות שלא ידעתי כמעט כלום היא פתחה בפני את הסדנה שלה ונתנה לי ללמד ציור על עץ. היא נתנה לי ספרים וחוברות ומוצרי עץ ושלחה אותי הבייתה להכין דוגמאות, וככה לימדתי את עצמי טכניקות ואת זה לימדתי הלאה. והאמת שמאד הצלחתי בזה.
במקביל התחלתי לעבוד עם צלמים מקצועיים ולעצב אלבומים של חתונות.
אחר כך לימדתי גם בגדרה אצל מיכל המקסימה ב"יצירות".

את עולם ה-scrapbook גיליתי לפני 3 שנים , כשרציתי לעצב אלבום ליום ההולדת של אבא שלי, ומאז אני מכורה קשה, מזריקה לעצמי כמויות אדירות של בלוגים, אתרים ואתגרים.
יש לי בינתיים רק חברה אחת שהיא גם סקרפרית מכורה, אשמח לעוד, אז כל מי שרוצה להיות חברה שלי - מוזמנת!!!

מה רצית להיות כשהיית קטנה?
רציתי להיות ציירת, אני זוכרת מן סבב שאלות כזה שעשו לנו בכיתה ג', ואני אמרתי בלי למצמץ שאני רוצה להיות ציירת. והאמת שלא חשבתי שזה יתגשם ושזה אפשרי עד שהגעתי לגור בראשל"צ. אז למדתי בכוחות עצמי ואפילו עשיתי תערוכת ציורים. אמא שלי עדיין שומרת עד היום ציורים שלי מהגן ומבית הספר.

מי שרוצה מוזמן לראות את הציורים שלי בגלרייה - זאת הכתובת:
http://picasaweb.google.com/chayarendlich

התמונה הכי יפה שראיתי לאחרונה?
יש הרבה, אני מוקפת תמונות, גם מהצלם שאני עובדת איתו, תמיר נוי, צלם מדהים.
וחוץ מזה, אני מצלמת את הילדות שלנו המון (האחייניות שלי) ויוצאות לי תמונות לא רעות בכלל...
אבל תמונה מיוחדת שיצא לי לצלם בחודש שעבר זו תמונה של זריחה. צילמתי אותה מהחלון שלנו. לדעתי מדהים מה אתם אומרים???



מה השיר ששמעת בבוקר?

"פיפי פרס...פיפי פרס...היום קיבלתי כי הצלחתי..." חחחחח.

מנסים לעבוד על יעל שתגמל מטיטולים, בינתיים היא מפנימה את השירים ועל הבוקר מסתובבת בבית ושרה בקולי קולות כשאני עדיין מנסה לגנוב עוד שעה של שינה בשבת בבוקר.

והשיר האמיתי ששמעתי הבוקר היה של גלי עטרי- ממריאה ברוח. אחלה שיר , (ואולי בעיקר כי הוא בעבודה של מתי כספי אהוב ליבי).

מה המתנה הבאה שאקנה לעצמי?

וואי וואי איזו מתנה קניתי לעצמי!!! בנות דודות שלי יגיעו בעזרת השם בראשון הבא (20.12.09) לארץ, פירגנתי לעצמי אחלה מתנה בערך של 1000 שח, מלא מלא חותמות סיליקון , כריות דיו, סכין לחיתוך בתוך סרגלי שבלונות, מכשיר אמבוסינג חדש (אחרי שהקודם המיס את עצמו למוות). ו-8 חותמות של מגנוליה!!!

ובינתיים עד שהאוצר יגיע, אני מרגישה כמו נקרומן בקריז.

מבטיחה מבטיחה להעלות תמונות של האוצרות כשהם יגיעו.

מה הדבר הכי מופרע שעשיתי בחיים?

אהה....אה...אין לי, אני לא עושה דברים מופרעים, אני די חננה...חחח

מה המילה היפה ביותר בעינייך?

דפנטלי- scrapbook!!!

מילה נפלאה שיש בה הכל, אהבה, ותשוקה, דמיון, הנאה, התמכרות, קניות, אתגרים, שמחה, גאווה מעוף והמון המון חלומות.

יש פה מישהי שלא תסכים איתי???

מה אני אוהבת לעשות בזמני הפנוי?

אז זהו, שאין דבר כזה, הזמן עבודה שלי והזמן פנוי שלי זה אותו דבר בשבילי, אני עובדת מהבית, כל היום מוקפת יצירה, נהנת מכל רגע. במקביל אני עושה הכל, גולשת באינטרנט, שומעת מוזיקה, רואה טלויזיה , משחקת עם האחייניות שלי,

ובזמן הבאמת פנוי שלי, אני הולכת למקום קסום- עם מזרן נוח ,שמיכות ,כריות והמון חלומות. :)

אה ואני גם מאד אוהבת לבשל ולאפות ולצייר, אבל גם זו יצירה לא?

מה היעד הבא?

האתגר של mix&match, האתגר" עצבי דף לחברה". לסיים אלבומים לאחייניות שלי.. להכין משהו לעצמי, לעצב אלבום להורים שלי מהטיול בארה"ב לפני שנה...ממש הזנחתי את זה. וגם למצוא עבודה מחוץ לבית כי צריך להתקדם בחיים.

מה הייתי הכי רוצה ללמוד לעשות?

ללמוד פוטושופ כמו שצריך, יש לי את התוכנה במחשב, אבל אני לא מוצאת את הזמן לשבת ללמוד. אני חושבת שהכי טוב בשבילי יהיה ללכת ללמוד את זה בצורה מסודרת.

איפה הייתי רוצה להיות ממש עכשיו?

בבית משלי, עם חדר עבודה מהחלומות, כמו אלו שאני רואה ב-youtube רואה ולא נושמת מרוב קינאה.

ובעוד מקום: בארה"ב -כדי לעשות את הקניות שלי לבד, לזכות להכנס לחנויות הענקיות האלה, לראות בעיניים שלי, וללטף במו ידיי את כל החומרים, לצלם להתלהב בקול..חחח

מה הייתי לוקחת איתי לאי בודד?
קונטיינר של ציוד scrapbook חחח שלא ישעמם לי, כי אני לא יודעת להיות בחוסר מעש. אני פשוט יוצאת מדעתי כשמשעמם לי.
הייתי לוקחת גבר חמוד - שיהיה עם מי להתעסק ...חחח
וגם מוצרי הגיינה, ניסיתם לדמיין פעם איך זה לחיות בלי תחתוניות? או טמפונים???? חחח

אני מרשה לעצמי להוסיף עוד שתי שאלות שתמרי שכחה אולי לרשום:

איך נראה חדר העבודה שלי?
עמוס מאד, ונראה מבולגן נורא.. אבל האמת היא שהכל מאד מאד מסודר ונגיש. אחרת אני שוכחת איזה חומרים יש לי. הכל מול העיניים ומתחת לידיים.
בחלומות שלי חדר העבודה שלי יראה בגוונים של שמנת עם ירוק זית עדין או אפור ירוק, ממש כמו החנויות של רשת ללין. עם סלסלות וכוורת. מגירות. ואיזה מדף או שניים לתצוגה של עבודות חדשות.

מאיפה אני שואבת את המוזה שלי?
אני שומרת לי במחשב תמונות של עבודות שמוצאות חן בעיניי, עיצובים של דפים וכרטיסים ועוד כל מיני פרוייקטים, בלוגים ואתרים שמעניינים אותי, ואז כשאני צריכה לעצב אני בדרך כלל לוקחת מהם רעיון לשילובי צבעים או לתרשים העיצוב. זה לעולם לא יהיה אותו הדבר, אלו לא אותם החומרים, אבל מה שהכי מפתיע זה שיוצא שכשאני מעצבת דף יוצא לי משהו מקורי משלי, למרות כל התמונות ששמרתי לי... יוצא שהתמונה עצמה מכתיבה את כל העיצוב ואני זורמת בקלות עם זה ומרוצה מהתוצאה.

מהם החומרים שאני משתמשת בהם הכי הרבה?
סכין חיתוך, האמת קניתי סכין של גרפיקאים, לא מסתדרת איתה בכלל.
משטח חיתוך כמובן.
דבק big, דבק דו"צ שטוח ועבה.
מספריים וגיליוטינה.
חותמות של סלסולים, וחותמות של משפטי ברכה.
דיו מיישן של טים הולץ.
פרחים, סרטים, פאנצ'ים , עפרונות אקוורל, פאנצ' של חור קטן.
חותמות מגנוליה.




המלצה:

אני צריכה לחשוב על זה קצת. אני דווקא מאד טובה בלפרגן, אבל על מה אני יכולה להמליץ לכן שאתן לא מכירות?

בבלוג שלי יש קישורים לאתרים ובלוגים שאני מאד אוהבת כמו למשל:

http://www.spinnvild.com/

http://mcscrap.over-blog.com/

http://www.scrappadingue.net/

אבל אני חושבת שאני יותר אמליץ על שיטת עבודה:

כשאני מכינה כרטיס או דף מעוצב חדשים, מה שלוקח לי המון זמן זה ההתלבטות באיזה דפים לבחור . העיצה שלי היא להכין סקיצה מראש לפרוייקט שאותו רוצים להכין, להכין בקופסא או שקית את החומרים שאותם רוצים להוסיף לעבודה. לתאר אפילו במילים כל שכבה בעבודה.

מה החלום שלי?

שתהיה לי חנות, אבל לא חנות רגילה, או חנות סקראפ, חנות שבה אמכור את היצירות שלי. משהו יפה ומיוחד ומורכב. הרעיון קיים, הפיתוח קיים, חסר רק למצוא שוב מישהו שישקיע כסף, ושיאמין בי ובכישרון והחזון שלי...

אז מי שמעוניין יכול לפנות אלי!!!

כשאני אהיה גדולה אני רוצה להיות כמו:

מיכל נגרין, פנינה טורנה, גלית לוי...כל אלו שהצליחו להגשים את החלום שלהם בגדול, ולהראות לכל העולם את הכישרון שלהם. וגם להתעשר מזה... לא רוצה להיות יותר חבויה בחדר שלי רוצה לפרוץ החוצה ולעשות משהו אמיתי עם כל הרעיונות המדהימים שיש לי בראש.

שוב תודה לתמרי. ואני מקווה שהיה לכם מעניין ושהכרתם אותי עוד קצת. נשאר לכם עכשיו להמשיך לראות את כל מה שיש לי בבלוג.

שבת שלום וחנוכה שמח!!!

4 תגובות:

  1. איזה כיף שאת הראשונה והיחידה לשתף פעולה:)
    אהבתי את התוספות, שיהיה לך חג שמח!

    השבמחק
  2. היי חיה
    קראתי את הראיון בהנאה.
    מאחלת לך הגשמה עצמית בכל חלומותיך.
    בהצלחה
    עינת

    השבמחק
  3. היי חיה

    נעים להכיר,היה מעניין מאוד לקרוא את הראיון שלך.כמה חותמות מגנולייה מביאים לך????. אם את רוצה ל"היפטר" מאחת,אני כאן! אין לי אפילו אחת.אני מאחלת לך הגשמת כל החלומות ושתפרצי החוצה.

    http://www.tapuz.co.il/blog/UserBlog.asp?Blogid=120520

    השבמחק